Нещодавно в ДПІ у Солом’янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві відбулась чергова Інтернет-конференція на тему «Зміни по податку на додану вартість у 2015 році».
На питання учасників Інтернет-конференції відповіла перший заступник начальника ДПІ у Солом’янському районі ГУ Міндоходів у місті Києві Ольга Борисівна Мирончук .
Під час Інтернет-конференції надійшло чимало питань.
Отож пропонуємо вашій увазі актуальні запитання, які поставили учасники під час Інтернет-конференції та відповіді на них.
1. Які критеріїі необхідні для отримання автоматичного бюджетного відшкодування з 1 січня 2015 року?
Пункт 49.4 ст. 49 Податкового кодексу України доповнено абзацом другим, в якому для всіх зареєстрованих платників ПДВ визначено обов’язок подання звітності до контролюючого органу виключно в електронному вигляді, з дотриманням умови щодо реєстрації електронного цифрового підпису підзвітних осіб.
При цьому подання декларацій з ПДВ в паперовому вигляді з 1 січня 2015 року не передбачено.
3. Які зміни передбачені по податкових накладних?
Відповідно до змін, внесених до ст. 201 Податкового кодексу України, скасовуються податкові накладні на паперових носіях. Зокрема, встановлюється норма, згідно з якою платник ПДВ зобов’язаний надати покупцю (отримувачу) податкову накладну, складену в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного цифрового підпису уповноваженої платником особи, та зареєстровану в Єдиному реєстрі податкових накладних.
З 01.01.2015 р. усі податкові накладні (незалежно від суми ПДВ в одній податковій накладній) підлягатимуть реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в електронному вигляді (відповідні зміни внесено до п.11 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України).
4. Які вимоги для обов’язкової реєстрації платником ПДВ у 2015року?
Обов’язковій реєстрації платниками ПДВ з 01 січня 2015 року підлягатимуть лише особи, у яких загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів, що підлягають оподаткуванню, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців сукупно перевищуватиме 1 млн. грн. без врахування ПДВ.
5. Що передбачає електронне адміністрування ПДВ?
З 01 січня 2015 року запроваджується нова система електронного адміністрування ПДВ. Розділ V Податкового кодексу України доповнено статтею 200¹, яка забезпечуватиме автоматичний облік в розрізі платників податку сум ПДВ:
Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
Для відкриття рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики, надсилає банку, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, реєстр платників, в якому зазначаються назва платника, код ЄДРПОУ та індивідуальний податковий номер платника.
Банк, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, визначається Кабінетом Міністрів України.
З рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника перераховуються кошти до державного бюджету або на спеціальний рахунок платника - сільськогосподарського підприємства, що обрав спеціальний режим відповідно до статті 209 Податкового кодексу України, в сумі податкових зобов'язань з податку на додану вартість, що підлягає сплаті за наслідками звітного податкового періоду.
За підсумками звітного податкового періоду, відповідно до задекларованих в податковій декларації результатів, платником проводиться розрахунок з бюджетом у порядку, визначеному статтею 200 Податкового кодексу України.
Кошти, зараховані на рахунок платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, є коштами, які використовуються виключно у цілях, визначених пунктом 2001.5 статті 2001 Податкового кодексу України.
Похожие материалы:
На питання учасників Інтернет-конференції відповіла перший заступник начальника ДПІ у Солом’янському районі ГУ Міндоходів у місті Києві Ольга Борисівна Мирончук .
Під час Інтернет-конференції надійшло чимало питань.
Отож пропонуємо вашій увазі актуальні запитання, які поставили учасники під час Інтернет-конференції та відповіді на них.
1. Які критеріїі необхідні для отримання автоматичного бюджетного відшкодування з 1 січня 2015 року?
З 1 січня 2015 року бюджетне відшкодування платникам податку на додану вартість, які відповідають критеріям, визначеним у пункті 200.19 статті 200 Податкового кодексу України (в оновленій редакції), здійснюватиметься в автоматичному режимі.
Статтею 200.19 Податкового кодексу України встановлено, що право на отримання автоматичного бюджетного відшкодування податку мають платники, які відповідають одночасно таким критеріям:
б) відсутність за місцезнаходженням (місцем проживання);
в) прийняття рішень про виділ, припинення юридичної особи, підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;
г) визнання повністю або частково недійсними установчих документів чи змін до установчих документів юридичної особи;
ґ) припинення державної реєстрації юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця та стосовно таких осіб відсутні рішення або відомості, на підставі яких проводиться державна реєстрація припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;
б) здійснили інвестиції в необоротні активи у розмірах не менше ніж 3 мільйони гривень протягом останніх 12 календарних місяців;
2. Чи можлива подача звітності по ПДВ на паперових носіях у 2015 році?
Статтею 200.19 Податкового кодексу України встановлено, що право на отримання автоматичного бюджетного відшкодування податку мають платники, які відповідають одночасно таким критеріям:
- не перебувають у судових процедурах банкрутства відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом";
- юридичні особи та фізичні особи - підприємці, включені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців і до цього реєстру стосовно них не внесено записів про:
б) відсутність за місцезнаходженням (місцем проживання);
в) прийняття рішень про виділ, припинення юридичної особи, підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;
г) визнання повністю або частково недійсними установчих документів чи змін до установчих документів юридичної особи;
ґ) припинення державної реєстрації юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця та стосовно таких осіб відсутні рішення або відомості, на підставі яких проводиться державна реєстрація припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;
- мають необоротні активи, залишкова балансова вартість яких на звітну дату за даними податкового обліку перевищує у дванадцять разів суму податку, заявлену до відшкодування та:
б) здійснили інвестиції в необоротні активи у розмірах не менше ніж 3 мільйони гривень протягом останніх 12 календарних місяців;
- не мають податкового боргу;
- великий платник податків не декларував від'ємне значення об'єкта оподаткування податком на прибуток за підсумками останнього звітного року".
2. Чи можлива подача звітності по ПДВ на паперових носіях у 2015 році?
Пункт 49.4 ст. 49 Податкового кодексу України доповнено абзацом другим, в якому для всіх зареєстрованих платників ПДВ визначено обов’язок подання звітності до контролюючого органу виключно в електронному вигляді, з дотриманням умови щодо реєстрації електронного цифрового підпису підзвітних осіб.
При цьому подання декларацій з ПДВ в паперовому вигляді з 1 січня 2015 року не передбачено.
3. Які зміни передбачені по податкових накладних?
Відповідно до змін, внесених до ст. 201 Податкового кодексу України, скасовуються податкові накладні на паперових носіях. Зокрема, встановлюється норма, згідно з якою платник ПДВ зобов’язаний надати покупцю (отримувачу) податкову накладну, складену в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного цифрового підпису уповноваженої платником особи, та зареєстровану в Єдиному реєстрі податкових накладних.
З 01.01.2015 р. усі податкові накладні (незалежно від суми ПДВ в одній податковій накладній) підлягатимуть реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в електронному вигляді (відповідні зміни внесено до п.11 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України).
4. Які вимоги для обов’язкової реєстрації платником ПДВ у 2015року?
Обов’язковій реєстрації платниками ПДВ з 01 січня 2015 року підлягатимуть лише особи, у яких загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів, що підлягають оподаткуванню, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців сукупно перевищуватиме 1 млн. грн. без врахування ПДВ.
5. Що передбачає електронне адміністрування ПДВ?
З 01 січня 2015 року запроваджується нова система електронного адміністрування ПДВ. Розділ V Податкового кодексу України доповнено статтею 200¹, яка забезпечуватиме автоматичний облік в розрізі платників податку сум ПДВ:
- суми податку, що містяться у виданих та отриманих податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- суми податку, сплачені платниками при ввезенні товару на митну територію України;
- суми поповнення та залишку коштів на рахунках в системі електронного адміністрування податку на додану вартість;
- суми податку, на яку платники мають право видати податкові накладні.
Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
Для відкриття рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики, надсилає банку, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, реєстр платників, в якому зазначаються назва платника, код ЄДРПОУ та індивідуальний податковий номер платника.
Банк, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, визначається Кабінетом Міністрів України.
З рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника перераховуються кошти до державного бюджету або на спеціальний рахунок платника - сільськогосподарського підприємства, що обрав спеціальний режим відповідно до статті 209 Податкового кодексу України, в сумі податкових зобов'язань з податку на додану вартість, що підлягає сплаті за наслідками звітного податкового періоду.
За підсумками звітного податкового періоду, відповідно до задекларованих в податковій декларації результатів, платником проводиться розрахунок з бюджетом у порядку, визначеному статтею 200 Податкового кодексу України.
Кошти, зараховані на рахунок платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, є коштами, які використовуються виключно у цілях, визначених пунктом 2001.5 статті 2001 Податкового кодексу України.
Источник: ДПІ у Солом’янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві
1 коментар :
Прочитала позно эту новость. Хорошо, что онлайн бухгалтерия сама посчитала новый налог, а то бы снова с бумажками бегала..
Дописати коментар