За умов нинішньої дерегуляції зазнав деяких правок облік
платників податків, зокрема їх позбавили зайвих бюрократичних процедур.
Натомість податківці відтепер мають певні обмеження. Також усунено
правові прогалини в регулюванні обліку платників податків з окупованих
територій та оновлено порядок переведення великих платників до/з
контролюючого органу.
Міністерство фінансів України (далі − Мінфін) вкотре відкоригувало Порядок обліку платників податків і зборів, затверджений наказом від 09.12.2011 р. № 1588 (далі − Порядок № 1588), підлаштувавшись як під податківців, так і під платників податків.
Відповідні зміни затверджено наказом регулятора від 18.03.2016 р. № 375 (діє з 10.05.2016 р.). Найвагоміші з них стосуються процедури зняття з обліку платників податків у контролюючих органах, а саме порядку формування та направлення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб − підприємців та громадських формувань (далі − ЄДР) відомостей про відсутність чи наявність заборгованості зі сплати податків і зборів у суб’єктів господарювання. Важливість чиновницьких правок саме для платників податків полягає в тому, що їх нарешті звільнено від потреби отримувати в органах Державної фіскальної служби (далі – ДФС) довідки про відсутність заборгованості зі сплати податків, зборів за формою № 22-ОПП (її скасовано) і надавати такі довідки для проведення держреєстрації припинення юрособи.
Відомості про відсутність чи наявність заборгованості зі сплати податків і зборів тепер надсилатимуть до ЄДР безпосередньо органи ДФС в електронній формі до завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог, або в день отримання запиту від суб’єкта держреєстрації. Для цього Мінфін розробив та ввів для податківців дві нові форми відомостей про:
Якщо припиняється юридична особа, яка перебуває на обліку в контролюючому органі за основним місцем й одночасно в інших контролюючих органах − за неосновним місцем обліку чи там перебувають на обліку її відокремлені підрозділи, відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП формує контролюючий орган за основним місцем обліку платника з урахуванням наявності (відсутності) заборгованості такого платника податків та/або його відокремлених підрозділів щодо сплати платежів на територіях адміністративно-територіальних одиниць, де платник та/або його відокремлені підрозділи перебувають на обліку за основним і неосновним місцем.
І лише після погашення заборгованості зі сплати податків і зборів контролюючий орган, який попередньо передав до ЄДР інформацію про наявність такої заборгованості, знову надсилає до ЄДР відомості вже про відсутність відповідної заборгованості.
Нововведені форми витіснили цілу низку форм та журналів, складання яких раніше для податківців було також обов’язковим. Зокрема, з Порядку № 1588 вилучено положення, відповідно до яких контролюючі органи формували та направляли до ЄДР повідомлення про:
Вилучено також норму, яка передбачала, що в разі припинення юридичної особи внаслідок її ліквідації для проведення ліквідаційної процедури використовується один банківський рахунок юридичної особи, що ліквідується, визначений комісією з припинення (ліквідатором, ліквідаційною комісією тощо).
Тож, як бачимо, у виграші від такої оптимізації паперового документообігу здебільшого самі контролюючі органи. Але й платникам податків запроваджені зміни, безумовно, скоротять паперові та часові витрати, полегшать умови ведення і закриття бізнесу. Тим паче, що контролюючі органи втратили право заперечувати процедуру здійснення державної реєстрації припинення юридичної особи. Також вони не звертатимуться до суду із заявою про винесення судового рішення щодо припинення юрособи чи підприємницької діяльності фізособи-підприємця, скасування держреєстрації припинення юрособи або підприємницької діяльності фізособи-підприємця, скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
Похожие материалы:
Міністерство фінансів України (далі − Мінфін) вкотре відкоригувало Порядок обліку платників податків і зборів, затверджений наказом від 09.12.2011 р. № 1588 (далі − Порядок № 1588), підлаштувавшись як під податківців, так і під платників податків.
Відповідні зміни затверджено наказом регулятора від 18.03.2016 р. № 375 (діє з 10.05.2016 р.). Найвагоміші з них стосуються процедури зняття з обліку платників податків у контролюючих органах, а саме порядку формування та направлення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб − підприємців та громадських формувань (далі − ЄДР) відомостей про відсутність чи наявність заборгованості зі сплати податків і зборів у суб’єктів господарювання. Важливість чиновницьких правок саме для платників податків полягає в тому, що їх нарешті звільнено від потреби отримувати в органах Державної фіскальної служби (далі – ДФС) довідки про відсутність заборгованості зі сплати податків, зборів за формою № 22-ОПП (її скасовано) і надавати такі довідки для проведення держреєстрації припинення юрособи.
Відомості про відсутність чи наявність заборгованості зі сплати податків і зборів тепер надсилатимуть до ЄДР безпосередньо органи ДФС в електронній формі до завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог, або в день отримання запиту від суб’єкта держреєстрації. Для цього Мінфін розробив та ввів для податківців дві нові форми відомостей про:
- відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів (форма № 30-ОПП);
- узгодження плану реорганізації юридичної особи (форма № 31-ОПП) − за наявності податкового боргу в разі реорганізації юрособи. Якщо ж план реорганізації юрособи до контролюючого органу не подавали або з ним не узгоджували, до ЄДР передають відомості про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП.
- надання на запит суб’єкта держреєстрації до завершення строку для заявлення кредиторами своїх вимог відомостей про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів;
- виникнення у платника податків заборгованості зі сплати податків і зборів або визначення грошових зобов’язань, за якими не настав строк сплати.
Якщо припиняється юридична особа, яка перебуває на обліку в контролюючому органі за основним місцем й одночасно в інших контролюючих органах − за неосновним місцем обліку чи там перебувають на обліку її відокремлені підрозділи, відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП формує контролюючий орган за основним місцем обліку платника з урахуванням наявності (відсутності) заборгованості такого платника податків та/або його відокремлених підрозділів щодо сплати платежів на територіях адміністративно-територіальних одиниць, де платник та/або його відокремлені підрозділи перебувають на обліку за основним і неосновним місцем.
І лише після погашення заборгованості зі сплати податків і зборів контролюючий орган, який попередньо передав до ЄДР інформацію про наявність такої заборгованості, знову надсилає до ЄДР відомості вже про відсутність відповідної заборгованості.
Нововведені форми витіснили цілу низку форм та журналів, складання яких раніше для податківців було також обов’язковим. Зокрема, з Порядку № 1588 вилучено положення, відповідно до яких контролюючі органи формували та направляли до ЄДР повідомлення про:
- наявність податкового боргу та неможливість проведення спрощеної процедури держреєстрації припинення юрособи (форма № 23-ОПП);
- початок проведення позапланової перевірки, призначеної у зв’язку з рішенням про припинення юрособи (форма № 24-ОПП);
- неможливість проведення позапланової перевірки, призначеної у зв’язку з рішенням про припинення юрособи (форма № 25-ОПП);
- проведення позапланової перевірки (форма № 26-ОПП);
- наявність заперечень проти проведення держреєстрації припинення юрособи (форма № 27-ОПП);
- відкликання заперечень проти проведення держреєстрації припинення юрособи (форма № 28-ОПП) тощо.
Вилучено також норму, яка передбачала, що в разі припинення юридичної особи внаслідок її ліквідації для проведення ліквідаційної процедури використовується один банківський рахунок юридичної особи, що ліквідується, визначений комісією з припинення (ліквідатором, ліквідаційною комісією тощо).
Тож, як бачимо, у виграші від такої оптимізації паперового документообігу здебільшого самі контролюючі органи. Але й платникам податків запроваджені зміни, безумовно, скоротять паперові та часові витрати, полегшать умови ведення і закриття бізнесу. Тим паче, що контролюючі органи втратили право заперечувати процедуру здійснення державної реєстрації припинення юридичної особи. Також вони не звертатимуться до суду із заявою про винесення судового рішення щодо припинення юрособи чи підприємницької діяльності фізособи-підприємця, скасування держреєстрації припинення юрособи або підприємницької діяльності фізособи-підприємця, скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
Джерело: devisu.ua
Немає коментарів :
Дописати коментар